Doprava, která dává smysl

Podpoříme opravu Libeňského mostu
Problém: Libeňský most je historický cenný, oprava je dle posudku ČVUT možná a vyjde dokonce levněji než stavba nového mostu.
Řešení: Prosadíme opravu Libeňského mostu, abychom vám ušetřili peníze a čas.

Prosadíme zahloubení Holešoviček
Problém: Holešovičky jsou vytíženou dopravní tepnou, ve které dle analýz zůstanou desetitisíce aut i po dostavbě pražského silničního okruhu. Například obchvat Frýdku-Místku je stavěn kvůli 40 tisícům aut: přitom Holešovičkami dnes denně projede více než dvojnásobek aut.
Řešení: Zahloubení pomůže nejen místním, ale umožní na povrchu obnovit tramvajové a pěší spojení s Holešovicemi.

Prodloužíme zelenou na přechodech pro chodce
Problém: Mnohé přechody pro chodce není možné bezpečně přejít ani rychlou chůzí. Na některých křižovatkách je takové nastavení semaforů obzvlášť nebezpečné, protože hrozí srážka s odbočujícími řidiči (např. na Kobyliském náměstí).
Řešení: Semafory je nutné ve spolupráci s Technickou správou komunikací nastavit tak, aby chodci nebyli diskriminováni a rodiče se nemuseli bát o své děti.

Vyjednáme tunelbusy jezdící Blankou z Prahy 8 na Prahu 6
Problém: Tunel Blanka představuje perfektní dopravní spojení mezi Prahou 8 a Prahou 6. Ovšem pouze pro automobily.
Řešení: Blankou musí začít jezdit i autobusy MHD, které tak rychle spojí Bohnice, Kobylisy a další části Prahy 8 s Prahou 6 a umožní lidem nechat při cestě do práce auta doma.

Rozšíříme parkovací kapacity
Problém: Na sídlištích je nedostatek parkovacích míst a výtěžek z modrých zón nebyl použit na rozšíření těchto kapacit.
Řešení: Rozšíříme parkovací kapacity úpravami na komunikacích (např. z podélného stání na příčné). Prověříme možnosti výstavby parkovacích domů (např. na magistrátním pozemku rohu Střelničné a Davídkovy ulice, kde je už nyní nadzemní parkoviště). Návštěvníci Prahy zde budou moci jednoduše odstavit své vozidlo, takže rezidenti budou mít lepší možnost zaparkovat poblíž domova.

Zjednodušíme parkování pro pečující osoby
Problém: Modré zóny znesnadnily parkování osobám dojíždějícím pečovat o nemohoucí blízké.
Řešení: Domluvíme s magistrátem, aby zjednodušil podmínky získání parkovacího oprávnění pro ty, kdo dojíždějí pečovat o nemohoucí..

Chceme nové vlakové zastávky v Libni a Karlíně
Problém: Karlínem a Libní prochází vlakové trati, ale místní z nich nemají výhodu lepší dopravy.
Řešení: Urychlíme vznik vlakové zastávky v lokalitě U Kříže, která zrychlí dopravní spojení mezi Libní a Holešovicemi, a vlakové zastávky v lokalitě u Žižkovského tunelu, která by zmenšila počet automobilů těch, kteří do Karlína jezdí z okolí Prahy za prací.

Podpoříme výstavbu mostu mezi Karlínem a Holešovicemi
Problém: Karlín a Holešovice leží na protějších březích, ale jejich dopravní spojení je omezené.
Řešení: Podpoříme a urychlíme přípravu výstavby mostu včetně tramvajové trati mezi Holešovicemi a Karlínem, který protější vltavské břehy propojí a zrychlí tak dopravu mezi Karlínem a Holešovicemi a současně umožní rekonstrukci mostu Libeňského.

Budeme prosazovat lávku mezi Karlínem, ostrovem Štvanice a Holešovicemi
Problém: Ostrov Štvanice je místo určené pro rekreaci, ale z Karlína je těžko dostupný.
Řešení: Aktivně budeme podporovat realizaci plánů na vybudování lávky pro pěší a cyklisty, aby se Štvanice stala pro obyvatele Prahy 8 dostupná.

Zřídíme parkovací místa pro jízdní kola
Problém: Většímu využívání cyklistiky (včetně elektrokol) jako alternativy k MHD či autu částečně brání absence parkovacích míst pro kola.
Řešení: Zřídíme parkovací místa pro jízdní kola nejen v blízkosti dopravních uzlů (např. Florenc, Palmovka, Kobyliské nám.) a veřejných budov (pošty, školy, úřady), ale také v ulicích. Jezdit na kole bude jednodušší a snížíme tím rizika jejich krádeží.

Zklidníme dopravu v Karlíně
Problém: S rozvojem výstavby je oblast Karlína zahlcena automobilovou dopravou. Současně slouží jako zkratka mezi magistrálou a Rohanským nábřežím.
Řešení: Vrátíme Karlínu jeho systém jednosměrných ulic a zřídíme neprůjezdnou oblast. Toto opatření sníží dopravní zátěž a umožní celkové zklidnění dopravy. Rozšíříme naopak cykloobousměrky. Život v Karlíně tím bude opět o něco příjemnější.